وندا

دل نوشته و افکار پریشان من

وندا

دل نوشته و افکار پریشان من

سه روز دل‌انگیز اعتکاف

پنجشنبه, ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۰۱:۴۶ ق.ظ

بعد از چند سال بالاخره قسمت شد دوباره و اومدم اعتکاف، این بار اما تنها... یک ماه اخیر امید بسته بودم به این سه روز که بتونم دور از هیاهو آرامش داشته باشم، تفکر کنم، عبادت کنم و کتاب بخونم!

خب حقیقت اینه که مثل سال‌های قبل عبادت نکردم، ولی تا تونستم خوابیدم و کتاب خوندم! یک جورایی عقده گشایی چند ماه اخیر رو کردم که نتونسته بودم درست حسابی با خودم خلوت کنم. خب از حالت عادی هم بیشتر عبادت کردم و این هم خودش پیشرفتی است!

و چیزی که از همه بیشتر دارم تجربش می‌کنم آرامشه! نمی‌دونم دقیقا ناشی از چیه، فضای مسجد؟ تاریکی که الان هست و دارم می‌نویسم؟ سکوت؟ خلوت بودن اعتکاف به خاطر کرونا؟ نمی‌دونم.. فقط می‌دونم این حال و هوا رو خیلی دوست دارم.. دوست دارم این لحظات رو برای خودم قاب بگیرم و هر وقت از هیاهوی کار و زندگی خسته شدم، درش غرق بشم..

عکسی که پایین هست، برای من فقط یک عکس نیست! حس و حال داره! صدا داره!

صدای پچ پچ دعای یک نفر، ریز ریز حرف زدن آدما و خندیدنشون، صدای هیتر!

و آرامشی که برای من در قالب کلمات نمی‌گنجه.. یک خیال آرام! انگار که قرار هست همیشه همه چیز همینجوری بمونه و یادت رفته بیرون چه خبره و چه دنیایی داری!

با لذت به اطرافم نگاه می‌کنم و به صدا‌ها گوش می‌دم تا هر وقت که از هیاهوی کار و زندگی خسته شدم، بتونم درش غرق بشم...

 

  • وندا :)

نظرات  (۱)

قبول باشه:)

پاسخ:
مرسی:))
قبول حق
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی