وندا

دل نوشته و افکار پریشان من

وندا

دل نوشته و افکار پریشان من

شانسی که تو داشتی نداشتن..

يكشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۰۸:۰۶ ب.ظ

"پدرم به من نصیحتی کرد، که هنوز در ذهنم میچرخد، گفت: هر وقت میخواهی از کسی ایراد بگیری، یادت باشد همه ی مردم دنیا شانسی را که تو داشتی، نداشتند..." *

خیلی جمله ی سنگینیه به نظرم... این روزا خیلی بهش فکر میکنم و تا میام به کسی ایراد بگیرم، یادش میفتم...

برای همین به نظرم هیچ کس مستحق حرف و ایراد نیست.. حتی اونی که به نظر ما ظالمه! همون فرد اگر تو یه خانواده و شرایط دیگه ای بود میتونست اینجوری نباشه!!

برای همین بعضی وقتا فکر میکنم جهنم خیلی خلوته! شایدم هیچکس نباشه اونجا!! چون خدا خیلی مهربون و عادله!

نظر شما چیه؟!

 

*اسکات فیتز جرالد

  • وندا :)

نظرات  (۶)

  • دختر دماغ گوجه ای :)
  • چه جمله خوب و سنگینی! اگه این جمله رو همیشه تو ذهنمون حک کنیم، مطمئنا دنیا جای بهتریه، و خب معلومه اگه آدما شرایطشون فرق میکرد؛ شاید زندگی بهتری داشتن ولی به نظرم وقتی خدا به ما قدرت فکر داده، قدرت کنترل خودمون رو داده، آدما میتونن شرایط رو بهتر کنن، یه چیز دیگه ای هم که هست این روزا کسی خیلی به حرف خدا گوش نمیکنه، شاید اگه کل دنیا به حرف های خدا باور داشتن، بهم کمک میکردن، مواظب هم بودن، زخم زبون نمیزدن، نارو نمیزدن، دروغ نمیگفتن، دنیا و شرایطش برای همه خوب بود.

    ولی من واقعا به این جمله باور دارم، ما هیچوقت جای آدما زندگی نکردیم و قضاوت کردن و ایراد گرفتن، نه باعث میشه اونا آدم بهتری باشن و نه ما آدم بهتری میشیم.

     

    پاسخ:
    اوهوم.. خیلی جا بهتری میشد...
    ممنون از نظرت
  • دختر دماغ گوجه ای :)
  • دلم میخواد یه مطلب بلند بالا در مورد قضاوت و ایراد گرفتن بنویسم، مرسی!

    پاسخ:
    خیلی هم عالی:) 

    اتفاقا همین چند روز پیش داشتم به این موضوع فکر می‌کردم. این که اگه هر کس با توجه به شرایط زندگی و نوع تفکرش حق داشته باشه این مدلی که هست باشه،  پس هیچ وقت نمیشه گفت هیچ کسی اشتباه می‌کنه. حتی مثلا یه داعشی!

    پاسخ:
    اوهوم.. خیلی عجیبه

    از این زاویه به دیگران نگاه نکردم :)

    همیشه به خودم گفتم من از هیچکس بهتر نیستم و همینطور هیچکس از من بهتر نیست.

    پاسخ:
    :)))
  • "NEMO" The one without a name
  • آره، قطعاً همۀ ما با ی ذات خوب بدنیا میاییم و اون چیزی که باعث میشه بعضیا مسیر درست انسانی و اخلاق رو زیرپا بذارن، ریشه در نحوۀ تربیت و شرایط زندگی ای بوده که توش رشد کردن!

    و البته که بنظر من جهنم و بهشت، همینجاس! 

    کاملا درسته.

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی